Regulamin

Regulamin bloga Hogwart 1976


Zanim przejdziemy do wyliczania wszystkich nakazów i zakazów, na wstępie chciałyśmy dodać, że doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że powstało bardzo wiele blogów o czasach huncwotów, nie mówiąc już o tematyce potterowskiej. Jednak skłoniło nas do założenia tej strony chęć wprowadzenia czegoś nowego, czegoś co przetrwa i będzie naprawdę dobrą zabawą. Jeśli ktoś chce traktować tego bloga jako test swoich pisarskich umiejętności – to naprawdę świetnie! Cieszymy się, że macie potrzebę się sprawdzić.  Ale oczekujemy od Was jednej rzeczy, która była motywem podjęcia przez nas działań, by założyć tego bloga.

Chcemy by panowała tu bardzo miła atmosfera. Rozumiemy, że nie każdy ma taki charakter, by być dla kogoś nadzwyczaj miłym i uprzejmym, ale my naprawdę nie oczekujemy że nagle staniecie się Matką Teresą. Dla nas ważne jest to, żeby ludzie których tu poznacie byli dla Was jak przyjaciele, których trudno Wam będzie porzucić. Byłybyśmy wdzięczne, gdybyście nie skupiali się jedynie na postaciach, ale również między sobą budowali przyjazne relacje. Bo doszłyśmy do wniosku, że te blogi upadały, a ludzie z taką łatwością odchodzili, właśnie dlatego, że nic ich na tych stronach nie trzymało.

Jeśli ktoś dodaje kartę, to napiszcie mu pod nią komentarz. To trochę przykre widzieć, że ktoś kieruje się myśleniem „mam już swoje wybrane postacie, z którymi prowadzę wątek, ktoś na pewno rozpocznie z tym nowym rozmowę, ale nie będę to ja”. Rozumiem, że możecie nie nadążać z wątkami, ale każdą nową osobę motywuje do dalszego uczestnictwa w zabawie miłe powitanie.  Rozpocznijcie rozmowę, chociaż się przywitajcie. Nawet jeśli charaktery waszych postaci się nie zgadzają - a nawet jeśli, to przecież lepiej! To właśnie przeciwieństwa się przyciągają. Zawsze możecie ten wątek przerwać, jeżeli w trakcie pisania będziecie czuć się niekomfortowo. Szczerość nie skrzywdzi  i Was, i tej drugiej osoby. Za to ignorancja - owszem. Bo straci na tym nowy członek, jak i w przyszłości wy, gdy już nie będzie mieli z kim pisać, bo wszyscy się porozchodzą. Natomiast my jako administracja, będziemy dawać Wam pole do popisu, wydarzenia w postaci wątków grupowych, które pozwolą nam się do siebie zbliżyć. A Wy zawsze możecie podawać swoje propozycje na urozmaicenie tego bloga w zakładce Dyrekcja.

I. REKRUTACJA ostatnia aktualizacja
Wasza przygoda na blogu rozpoczyna się od podania odpowiednich informacji w zakładce "Rekrutacja". W komentarzu musicie podać swój e-mail (zarejestrowany na portalu gmail.com, mający końcówkę @gmail.com) oraz płeć postaci, którą macie zamiar stworzyć.
W przypadku postaci kanonicznych musi też to być imię i nazwisko w celu dokonania rezerwacji. Macie również prawo określić wizerunek postaci, który chcecie zarezerwować. 
Administracja ma obowiązek w ciągu dwóch dni wysłać email potwierdzający Wasze przyjęcie do Hogwartu. Po jego zaakceptowaniu, macie trzy (postacie kanoniczne) lub pięć dni (postacie odautorskie) na zamieszczenie na blogu ukończonego szkicu karty. W przeciwnym wypadku Administracja bez uprzedzenia wykreśla autorów z listy. W przypadku wykreślenia macie prawo do ubiegania się o powrót na bloga, powtarzając proces rekrutacji. Jeśli po przyjęciu zaproszenia będziecie mieli problem z ukończeniem karty na czas, prosimy o poinformowanie Dyrekcji, która w takiej sytuacji nie usunie Was z listy autorów.
Jeśli w związku z wysyłaniem przez Dyrekcję zaproszeń lub ich akceptacją wystąpią jakieś problemy, poinformujcie o tym w zakładce "Dyrekcja" w celu uniknięcia nieporozumień. 
*Zabronione jest tworzenie postaci uczęszczających od I do IV klasy. 

II. PRZYDZIAŁ DO DOMÓW
Ze względu na przydzielanie swojej postaci do nieodpowiednich domów (np. dążącego do celu po trupach bezwzględnego chłopaka do Gryffindoru) wprowadzamy zmiany. Dlatego teraz to my, administracja, będziemy Tiarą Przydziału
Dlatego też prosimy każdego nowego autora, który ukończył już kartę i chce ją opublikować o kontakt z administratorami poprzez komunikator gadu-gadu [47691444 lub 8806340] lub zakładkę "Dyrekcja" w celu ustalenia przydziału do odpowiedniego domu. Dyrekcja zapozna się z Waszymi kartami. Na tym etapie kwestia przydziału jest dyskusyjna. Poprzedzając kontakt z Dyrekcją, w swoich szkicach możecie napisać preferowany dom, do którego sami przydzielilibyście swoją postać, a my postaramy się to uwzględnić. Dopiero potem będzie można ją opublikować.
*Postacie, które będą mugolakami, nie mogą trafić do Slytherinu. 

III. POSTACIE KANONICZNE 
to postacie, które zostały już wymienione w książce J.K Rowling. Są nimi np. James Potter i Remus Lupin. Jeżeli chcemy przejąć taką postać musimy ściśle trzymać się kanonu. Blog założony został w latach, w których Huncwoci byli na VI roku i tego się trzymamy (1976 - 1977). Niektóre ważne dane na temat postaci kanonicznych nie są w pełni określone, więc tu ma szanse zadziałać wasza wyobraźnia. Listę takich postaci możecie zobaczyć tutaj.
W przypadku zarezerwowania i zdecydowania się na prowadzenie postaci kanonicznej, przed opublikowaniem karty obowiązuje kontakt z administracją poprzez komunikator gadu-gadu [47691444 lub 8806340] lub zakładkę "Dyrekcja" w celu zweryfikowania zgodności charakteru i cech postaci z kanonem

IV. URLOPY, NIEAKTYWNOŚĆ, REZYGNACJE ostatnia aktualizacja
♦ Każdemu autorowi przysługują urlopy, jeśli przewiduje, że jego nieobecność na blogu będzie większa niż cztery dni. Autor ma obowiązek zgłosić wzięcie urlopu w zakładce "Dyrekcja" za podaniem powodu oraz czasu nieobecności. Po zakończeniu urlopu, autor ma dwa dni na wznowienie czynnego udziału w życiu bloga i swojej postaci, w przeciwnym wypadku zostaje usunięty. 
♦ Kiedy Dyrekcja nie zostanie poinformowana o urlopie, a nieaktywność blogera będzie trwała tydzień (od dodania ostatniego komentarza przez tego Autora), zostaje on usunięty z bloga z możliwością powrotu, pod warunkiem zgłoszenia się w zakładce "Dyrekcja" i podjęcia na nowo cyklu rekrutacyjnego.
♦ Dobrowolną chęć odejścia z naszej społeczności należy zgłaszać w zakładce Dyrekcja za podaniem powodu.
♦ Obowiązują comiesięczne listy obecności; nie wpisanie się na taką grozi usunięciem z bloga. Nie dotyczy osób na zgłoszonym urlopie.
♦ Tak zwany słomiany zapał, jak to się określa na większości blogów rozchodzenie się ludzi po paru dniach (czasem nawet bez zgłaszania tego), jest oczywiście nietolerowany. Rozumiemy, że bardzo chcecie pochwalić się swoją kartą, a potem nie marnować swojego cennego czasu na bawienie się w wątki. Sarkazm wyczuwalny? To dobrze. Może też jesteście zniechęceni, bo nikt do was nie napisał? Mamy nadzieję, że takiej sytuacji nie będzie. A jeżeli już taka wystąpi, to zawsze możecie, jako pierwsi rozpocząć rozmowę z kimś, kto już istnieje na blogu od pewnego czasu. 

V. KARTY POSTACI ostatnia aktualizacja
Obowiązują zasady względem kart postaci, których należy przestrzegać:

Informacje podawane w karcie: 
♦ Obligatoryjne
imię i nazwisko;
data urodzenia*;
rok nauki w Hogwarcie;
dom, do którego postać została przydzielona (patrz punkt II);
♦ Nieobowiązkowe/zależne od postaci
ewentualne zdolności (dostępne tutaj);
przynależność do drużyn Quidditcha (dostępne tutaj);
funkcja prefekta (dostępne tutaj);
parametry różdżki;
bogin oraz patronus;
Zasady dotyczące publikacji karty:
♦ Zdjęcia oraz gify umieszczone w karcie nie mogą swym rozmiarem zaburzać wyglądu bloga. Nie powinny być również za małe, ze względów estetycznych. Powinny pasować do realiów lat 70.
♦ Stanowczo zabronione jest tworzenie postaci mających niewiele wspólnego z prawdziwym jestestwem człowieka (na przykład: nie posiadających żadnych negatywnych cech charakteru). 
♦ Liczba postaci, które jeden autor może stworzyć ogranicza się do dwóch (albo trzech, jeśli bloger napisze indywidualnie do Dyrekcji, w celu przedstawienia umotywowania swojej decyzji).
♦ W przypadku kart postaci dozwolone jest tworzenie podstron w liczbie maksymalnie trzech, które dodatkowo muszą być oznaczone odpowiednią etykietą, mianowicie imieniem oraz nazwiskiem postaci, do której są przypisane.
♦ Jeśli podejmujesz się przejęcia postaci zasugerowanej przez innego autora w odpowiedniej zakładce, pamiętaj, aby zastosować się do wytycznych. Domy, do których przynależeć będą przejęte postacie nagrodzone zostaną punktami w liczbie 20
♦ Odnośnie postaci dorosłych - personelu szkoły oraz nauczycieli - istnieje taka możliwość i wkrótce powstanie na ten temat odpowiednia zakładka, tymczasem aktualnie zainteresowanych takimi postaciami - zapraszamy do kontaktu z Administracją w tej sprawie.
♦ W karcie może (ale nie musi) znaleźć się informacja o tym, czy Autor życzy sobie, aby pod jego karty zaglądał Mistrz Gry (więcej o nim TUTAJ).

Różnica czasu pomiędzy publikacją kart musi wynosić czterdzieści pięć minut. Uprasza się, by przed dodaniem karty zobaczyć, czy przy poprzedniej zostały dodane przynajmniej 3 komentarze. Pozwólmy pozostałym autorom na dłużej zapoznać się z widniejącymi na stronie głównej kartami.

*W Hogwarcie panuje zasada, że osoby, które urodziły się od września do grudnia, nie uczęszczają do szkoły w tym samym roku, co osoby urodzone w np. lipcu. Przykładowo Syriusz Black urodził się jesienią 1959 roku, powinien więc już go ukończyć, lecz do Hogwartu trafił roku następnego. Związane jest to z listem potwierdzającym przyjęcie do szkoły w dniu urodzin, dlatego osoba urodzona w grudniu, by nie nadrabiać straconych miesięcy, zaczyna swój początek z magiczną szkołą od następnego września. 

VI. WĄTKI
To jest ten element, w który Dyrekcja nie będzie się mieszać, jednakże chciałybyśmy, abyście mieli na uwadze pewne rzeczy: 
♦ Prowadzimy kreatywne, rozbudowane wątki. Prosimy, by jeden odpis zawierał chociaż kilkanaście rozbudowanych zdań. Jeżeli chodzi o zbyt długie wątki - nie ma limitu. Możecie pisać nawet na 3 strony A4, ale najpierw zorientujcie się, czy osoba z którą piszecie, nie będzie czuć się z tym niekomfortowo.
♦ Wulgaryzmy są dozwolone, ale uprasza się o nie przesadzanie z ich używaniem.
♦ Dozwolone jest opisywanie scen erotycznych, jeśli taką wolę wyraża również Was współautor w wątku.
Hogwart jest placówką oświatową, uczęszczają do niego ludzie w większości niepełnoletni, dlatego prosimy o ograniczenie do minimum wyuzdania, stosunków seksualnych, narkotyków, palenia papierosów. Prefekci mają możliwość odejmowania punktów za czynności zakazane w kanonicznym regulaminie Hogwartu.

VII. POSTY tudzież NOTKI FABULARNE
♦ Każdy autor ma prawo (nie obowiązek) do publikacji postów na blogu będących uzupełnieniem karty postaci. Post taki może mieć dowolną formę oraz długość i być tworem zarówno jednego autora jak i kilku, zależnie od Waszej woli. Posty takie zostają nagradzane punktami dla domu zgodnie z określonymi kryteriami. 
♦ Odstęp czasowy między postami (albo kartą a postem) wynosi godzinę
♦ Jeżeli notka zawiera mocno wyeksponowane wulgaryzmy i brutalność, autor ma obowiązek poinformować o tym na górze postu i oznaczyć ją zgodnie z wiekiem czytelnika, dla których została ona przeznaczona (+16 lub +18).

VIII. CZAT, NETYKIETA, SPOŁECZNOŚĆ
♦ Ponieważ zależy nam na dobrej atmosferze, jak to zostało napisane na samym początku, w związku z tym wprowadzamy pewne zasady. Jeżeli jakaś osoba będzie nieprzyjemna w stosunku do drugiej otwarcie lub w rozmowie z inną osobą, zostanie upomniana. Nasze zasady będą podobne, jak w piłce nożnej. Dwie żółte kartki to upomnienia. Pierwszy raz będzie tylko ostrzeżeniem i nie będzie liczyć się jako jedna z tych dwóch kartek. Czerwona to wyrzucenie z bloga z możliwością powrotu dopiero po dwóch miesiącach. Żeby być konsekwentnym, kartki te będą odnotowywane. 
♦ Na blogu istnieje funkcja komentowania bez zalogowania się na swoje konto, aby ułatwić autorom funkcjonowanie w Hogwarcie, jednakże wszystkie komentarze spoza blogowej społeczności będące atakami, spamem lub tak zwanym "hejtem" będą kasowane zaraz po zauważeniu takiego komentarza przez Dyrekcję. Gdyby któryś komentarz umknął - będziemy wdzięczne za zgłoszenie go w odpowiedniej zakładce, ponieważ nikt nie chce mieć pod swoją kartą żadnych informacji o zerowej wartości merytorycznej. 
♦ Czat (shoutbox) jest miejscem, gdzie społeczność może na bieżąco prowadzić luźne rozmowy (związane lub niezwiązane z blogiem) - prosimy o zachowanie tam kultury osobistej i nie wdawanie się w niepotrzebne kłótnie, "nie karmienie trolli" i nie podejmowanie prób zaburzenia miłej atmosfery, do której wszyscy powinniśmy dążyć wspólnymi siłami. Jednocześnie informujemy, że spam na czacie jest niedozwolony i nie będzie tolerowany. W przypadku notorycznego łamania tych reguł, Administrator ma prawo do zablokowania adresu IP takiemu użytkownikowi. 

OSTATNIA AKTUALIZACJA REGULAMINU: 07.08.2014 rok
Administracja zastrzega sobie prawo do zmian regulaminu. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz