Puchar Quidditcha

ROZGRYWKI PUCHAROWE, SEZON 1977/78 RUSZAJĄ JUŻ WE WRZEŚNIU!

Drużyny Gryffindor Ravenclaw Hufflepuff Slytherin
Rozegrane mecze 0 0 0 0
Wygrane mecze 0 0 0 0
Przegrane 0 0 0 0
Punkty 0 0 0 0

Wyniki meczy Gryffindor Ravenclaw Hufflepuff Slytherin
Gryffindor x brak brak brak
Ravenclaw brak x brak brak
Hufflepuff brak brak x brak
Slytherin brak brak brak x




Gra w quidditcha na blogu będzie wyglądała mniej więcej jak wątek grupowy i odbywała się na zasadach zbliżonych do tych książkowych. Co to znaczy? To znaczy, że zawodnicy będą mieli za zadanie szukać przypisanych ich pozycjom atrybutów (kafel, tłuczek, pętla, znicz). Każde z tych słów jest ukryte w kartach postaci, notkach fabularnych i zakładkach w odpowiedniej ilości, ustalonej uprzednio przez dyrekcję.

PRZEBIEG ROZGRYWEK PUCHAROWYCH
Kolejność meczy zostaje ustalona w wyniku losowania we wrześniu, a daty ich przeprowadzenia zostają ustalone z wyprzedzeniem, aby każdy z zawodników mógł być w danym momencie na czacie. Mecze odbywać się będą w systemie "każdy z każdym" i przedstawiane w formie tabelowej według następującego mnożnika punktowego: 3 punkty za wygrany mecz, 0 punktów za przegrany mecz. Drużyna mająca najwięcej punktów zdobywa Puchar Quidditcha w danym sezonie. 

Zwycięstwo w Pucharze Quidditcha jest warte 200 punktów w Pucharze Domów. 
Zwycięstwo w pojedynczym meczu jest warte 50 punktów w Pucharze Domów.
Dołączenie do drużyny potrzebującej gracza zapewnia dodatkowe 10 punktów w Pucharze Domów.

ZASADY OBOWIĄZUJĄCE PODCZAS MECZY
Na czas trwania meczy Administracja ukrywa w notkach fabularnych/zakładkach/kartach postaci zdjęcia z czterech wyszczególnionych niżej kategorii - atrybutów zawodników. Zadaniem graczy jest odnaleźć te zdjęcia i jak najszybciej zgłosić je na czacie. Jednakże: 
- zawodnik na określonej pozycji może zgłaszać tylko pasujący do siebie atrybut, czyli pałkarz zgłasza tłuczka, obrońca pętlę, ścigający kafla, szukający znicz
- ikonki nieznalezione nie będzie oznaczane, znalezione będą zaznaczane na czerwonym nawiasem kwadratowym (zakładając, że sędziowie zdążą je odznaczać, a mecz nie zakończy się po minucie jak ostatnio)
- o odnalezieniu ikonek informujemy na czacie w następujący sposób: atrybut [miejsce] np. pętla [karta Iana Blake'a] przy czym nie piszemy tytułu postu, tylko miejsce, w którym możemy znaleźć dane zdjęcie - tak jak nazwę zakładki (kolaboracje, nie linki), właściciela karty (karta Chantelle, nie "Once more"), nazwę podstrony (powiązania Caroline, nie "sznureczki"). Inne przykłady: pierwsza karta Bastiana zamiast Lubisz mnie bo jestem..., pierwsza notka Chantelle zamiast Czy dusza która zabiła..., w przypadku podstron są to: charakter Jamie, więcej Chantelle itd.
- każdy gracz musi podpisać się w określony sposób, w nazwie zamieszczając dom, pozycję, nazwisko np. R.Ś.WHITE co oznacza Ravenclaw Ścigający White. Poniżej zamieszczamy listę skrótów:
Pałkarz: P.
Ścigający: Ś.
Obrońca: O.
Szukający: Sz.
- wszelkie chwyty są dozwolone, zawodnicy poszczególnych drużyn mogą informować się wzajemnie o znalezionych zdjęciach na innych niż ShoutBox komunikatorach
- pałkarze mają możliwość wyeliminować z gry dowolnego zawodnika, pisząc atrybut zawodnik [miejsce] np. tłuczek Potter [regulamin]
- o zaliczeniu bądź niezaliczeniu ikony decyduje kolejność wiadomości wysłanych na czacie
- każde zdjęcie może być znalezione tylko jeden raz
- drużyna może grać, jeśli posiada przynajmniej jednego ścigającego, jednego pałkarza, szukającego i obrońcę
- jeśli drużyna nie posiada odpowiedniej ilości graczy (lub posiada, ale chce wystawić pełen skład) istnieje możliwość przyłączenia się do danej drużyny jako wolontariusz, czyli osoba spoza danego Domu. Może być to również mieszkaniec Domu, który rozgrywa mecz, lecz oficjalnie nie należący do drużyny Quidditcha. Wolontariusze grają pod swoim nazwiskiem.
Zwycięża drużyna, która jako pierwsza znajdzie znicz lub w przypadku jego nieodnalezienia - drużyna mająca najwięcej punktów


ATRYBUTY, ICH ZNACZENIE ORAZ LIMITY
- kafel: zdjęcie przypisane ścigającym; za znalezienie go drużyna otrzymuje 10 punktów.
- tłuczek: zdjęcie przypisane pałkarzom; znalezienie go skutkuje wyeliminowaniem zawodnika drużyny przeciwnej
- znicz: zdjęcie przypisane szukającym; znalezienie go ubogaca drużynę o 150 punktów i kończy grę
pętla: zdjęcie przypisane obrońcom; jego znalezienie jest równoznaczne ze skuteczną obroną przed kaflem, który został znaleziony przez drużynę przeciwną 

Limity zdjęć
znicz 
2 tłuczki
7 pętli
15 kafli

Powyższe ikonki są tylko i wyłącznie przykładowe, nie liczą się podczas meczu.
Oprócz ikonek takich jak powyższe, nic innego nie liczy się jako punkt.
(Zmiana po meczu Hufflepuff vs Slytherin)

HOGWART1976 ZASTRZEGA SOBIE PRAWO DO TYCH GENIALNYCH ZASAD
Uprasza się, aby w ciągu kilku dni od podania terminu meczu zgłosić się do kapitana zespołu.
Pół godziny przed każdym meczem administracja będzie sprawdzać obecność.
Cała Administracja będzie bardzo wdzięczna za wykazaną aktywność w czasie meczy oraz zgłoszenie jakichkolwiek pomysłów, mających na celu ulepszenie regulaminu gry w quidditcha. W razie jakichkolwiek wątpliwości, proszę zgłosić się do Administracji lub zajrzeć do książki Quidditch przez wieki. (W posiadaniu Caroline, z chęcią prześle zdjęcie strony, która wyjaśnia kwestię sporną c:)

ostatnia aktualizacja regulaminu: 06.08.2014

2 komentarze: